Jak fotografować biżuterię soutache i hand made

Witajcie! Przyznam szczerze – nie fotografuję swojej biżuterii soutache- po prostu nie potrafię, czuję że właśnie dla mnie tryb automatyczny został stworzony;) Robi to za mnie moja córka, którą później błagam o wysłanie gotowych zdjęć bym mogła się nimi pochwalić. Więc zgodnie z jej sugestią przedstawię kilka rad użytecznych dla każdego kto zaczyna przygodę z własnym blogiem i biżuterią (napisanych przez nią a nie przeze mnie)  „jak robić zdjęcia biżuterii”.

PKT1.  światło które ma oświetlać biżuterię – mało która z nas ma jakiś inny sprzęt poza aparatem, ale nie musimy posiadać nic więcej by mieć dobre zdjęcia. Flash jest surowo zabroniony bo źle użyty brzydko naświetla fotografie. Dlatego trzeba korzystać z tego co dała nam natura – światła dziennego. Obecnie trzeba założyć grubą kurtkę, odpowiednio ułożyć karton papieru i… robić zdjęcia na dworze, rano. Śnieg padający niewskazany;) W przyszłości zobaczycie różnicę pomiędzy kompozycją z – i bez flasha

PKT2. format zdjęcia – standardowo zdjęcia wykonujemy w formacie .jpg  – nie jest to dobre dla biżuterii, gdy ważne są detale, fotografujmy więc w formacie RAW (albo RAW + jpg, leniwi zawsze będą mieć jpg). Dlaczego w dwóch formatach? Zdjęcia w formacie RAW „ważą” ok. 4razy więcej niż zwykłe, tym samym niosą więcej informacji, detali i są po prostu ładniejsze. Zdjęcie jpg jest skompresowane,a obróbka da gorsze efekty. Trudności? By zgrać format RAW z aparatu potrzebujemy specjalnego programu – inaczej nie będzie widać. Efekty? Zobaczcie sami, jest to to samo zdjęcie zrobione w dwóch formatach, ZDJ1 – jpg, ZDJ2 – raw, przekształcony na jpg. Jak dla mnie różnica jest porażająca:)

A przy okazji – wszystkie zdjęcia robione do tej pory był to jpg – teraz będzie już raw:)

bransoleta soutache czerwono czarna

ZDJ 1

czerwono czarna bransoleta soutache

ZDJ 2

A to czarno-czerwone dziełko to jedna z moich ostastnich pracy, bransoletka soutache z centralnym elementem o szerokości nadgarstka;)

soutache bransoletka Violetta Krygier

Reklamy

One response to “Jak fotografować biżuterię soutache i hand made

  • mariazajac

    To prawda – piękny produkt to połowa sukcesu, druga połowa to odpowiednio go wyeksponować. Na blogu ciężko jest to zrobić bez dobrego zdjęcia, bo żaden opis go nie zastąpi. Córka to Skarb, bo jej się udaje pięknie przedstawić Pani prace.

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: